dinsdag 9 september 2014

Waar slapen we vannacht? Deel I: Bangladesh, Sri Lanka en India

Bij Avanta weet je van tevoren vaak niet waar je 's avonds zult slapen. Omdat we (zonder een hele strakke planning) rondtrekken, is het iedere dag weer een verrassing waar je 's nachts je ogen dicht zult doen.
Deelnemer Cornelis maakte tijdens zijn reis door Bangladesh, Sri Lanka en India van iedere overnachtingsplek een foto. En zoals je ziet; iedere nacht is weer anders:)

Na aankomst op zaterdag in Dhaka zijn we direct naar Khulna gereden. Daar was afgesproken om CSS, een partnerorganisatie van Woord&Daad, te bezoeken. Op de foto één van de gebouwen op het terrein, waarin de mannen een slaapkamer hadden.
Door de organisatie was voor de sponsor een privékamer geregeld.
Maandagnacht konden we slapen bij een NGO, geregeld via CSS.
Dinsdagnacht waren we weer terug in Dhaka, daar sliepen we in een hostel in de stad.
Dit is de receptie/entree van het hostel in Mymensingh.
Nadat we in Colombo, SriLanka aankwamen, zijn we naar Galle gereden. Na lang zoeken ’s nachts bleek hier gelukkig nog plek.
Voor de volgende nachten in Galle sliepen we bij een conferentiecentrum van de Anglicaanse kerk.
Deze keer voor de heren een driepersoonskamer.
Niet volgens afspraak arriveerden we ’s nachts in NuwaraEliya, daar konden we overnachten in dit hostel.
Voor de volgende nacht was er een goedkoper hostel gevonden, een homestay, met dit uitzicht.
Vlakbij Sigiriya sliepen we in dit hostel, sommige kamers zelfs met airco.
Bij het hostel in Kandy waren ze in de Kerstsfeer blijven hangen.
In Negombo sliepen we ondanks alle stranddrukte in een rustig hostel.
Groen was daar de kleur, zowel buiten als binnen.
In India aangekomen sliepen we in Alleppey vlak bij het strand. De volgende nacht brachten we door in een minibusje.
In Oothy overnachten we in een jeugdherberg, als mannen sliepen we met z’n drieën in deze ruime dorm room.
In Mysore hadden we dit onderkomen. Om de kosten te drukken sliep er één persoon op een matras op de grond.
Doordat de treinreis van Goa naar Mumbai 25 in plaats van 13 uur duurde, werd de laatste nacht doorgebracht in de trein.
Cornelis, bedankt voor deze fotoreportage!

Binnenkort een serie foto's van de overnachtingsplaatsen tijdens een kampeerreis in Oekraïne.